الشهادات المعتمدة لانظمة الحريق

إرسال موضوع جديد   إرسال مساهمة في موضوع

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

الشهادات المعتمدة لانظمة الحريق

مُساهمة من طرف waleed maklad في الثلاثاء أكتوبر 11, 2016 12:00 am


UL
Underwriters Laboratories Inc. (UL) is an independent, non profit organization that writes testing standards and tests products for safety and certifies them. UL has dedicated Fire Equipment Services, which evaluate a variety of equipment for compliance with the requirements of the appropriate National Fire Protection Association (NFPA) standards, and is considered the most comprehensive fire equipment evaluator in the industry. UL is an international recognized organization, providing quick access to world markets and participating in most certification programs for Europe, Asia, North America and South America
مؤسسة اختبار جودة عالمية غير حكومية  لا تهدف للربحية و تختص بوضع معايير الاختبار  و اختبار الاجهزة  ومن ضمنها اجهزة التامين ضد الحريق
حيث تعطي الشهادة للمنتج حسب مطابقته للمواصفات المعتمدة و المقررة من المجمع الوطني الامريكي للوقاية من الحريق(NFPA)
وتعتبر من اقوي المنظمات الموثوق في مرجعيتها الشاملة لتقييم جودة  انظمة الحريق في كل القارات


FM Approvals
FM Global is an American mutual insurance company, with offices worldwide, that specializes in loss prevention services primarily to large corporations throughout the world in the Highly Protected Risk (HPR) property insurance market sector. FM Global offers worldwide industrial and commercial product certification and testing services through FM Approvals. Products certified by FM Approvals are listed in the approval guide, an annual publication, signifying that they have been successfully examined by FM Approvals according to recognized standards on parameters of performance, marking, manufacturing facilities, and quality assurance procedures.

End users who specify FM-approved equipment are considered to have done a proper “due-diligence”, and some insurance companies reduce insurance premiums for clients who install FM-approved equipment.

شركة تامين امريكية لها مكاتب في منشرة في ارجاء العالم و تختص في عمل الدراسات التامينية للشركات العالمية لمنع الخسائر و خاصة قطاع انظمة التامين ضد المخاطر الكبري
تشمل الخدمات المقدمة تقييم الجودةو اختبار  الخدمات  للمنشات الصناعية و التجارية
ويصدر كتيب سنوي به للمنتجات ذات الجودة و المعايير المقبولة لمعامل الشركة
و العملاء الذين يختارون هذه المنتجات يتم اعتبارهم عملاء جادين يختارون المنتج الصحيح مما  يخفف الاعباء اتامنية لهم عند بعض شركات  التامين


LPCB
The Loss Prevention Certification Board (LPCB) is an international Certification Body based in the UK, specialized in the fields of security and fire protection.

The LPCB approval process involves assessment and testing of products to ensure that they meet quality. Approval of products is usually based on testing undertaken by LPCB’s testing laboratories. This approval is maintained by regular audits to ensure that the product continues to meet the approval criteria.

Once LPCB is satisfied that a product, service or company meets the necessary standards, it issues a certificate and list them in the ‘Red Book’ which is available free of charge to specifiers and other users throughout the world. The Red Book is an essential reference for specifiers, regulators, designers and end users of fire and security products and services:

Specifiers selecting LPCB approved products reduce fire safety and security risks and demonstrate due diligence (the use of approved products is encouraged by insurers). They also avoid wasting money on purchasing inappropriate equipment, and save time spent on searching for and assessing products and services.


LPCB
هي شهادة الهيئة الدولية للحد من الخسائر مقرها في المملكة المتحدة، والمتخصصة في مجالات الأمن والحماية من  الحريق .

دور LPCB تقييم واختبار المنتجات للتأكد من أنها مطابقة لمعايير  الجودة البؤيطانية . على أساس الاختبارات التي قامت بها مختبرات LPCB و. يتم الحفاظ على هذه الموافقة من قبل مراجعة منتظمة لضمان أن المنتج لا يزال يلتتزم معايير الموافقة.

تصدر شهادة وتنشر في "الكتاب الأحمر" وهو مجاني متاح لمن يهمه من المتخصصين وغيرهم من المستخدمين في جميع أنحاء العالم. الكتاب الأحمر هو مرجع أساسي للمختصين والهيئات التنظيمية والمصممين والمستخدمين  لانظمة الحريق والأمن المنتجات والخدمات

 اختيار LPCB يحدد منتجات تقلل من المخاطر التي تهدد سلامة وأمن المنشأت وتشجيع استخدام المنتجات المعتمدة من قبل شركات التأمين. كما أنها تجنب اهدار الاموال على شراء معدات غير لائقة، وتوفير الوقت في البحث عن وتقييم المنتجات والخدمات.

االمرجعية

waleed maklad

عدد المساهمات : 11
تاريخ التسجيل : 31/03/2016
العمر : 47

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
تستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى